Siemię lniane nie jest dla ciebie? Znamy świetny zamiennik!

0
foto:natashamam/shutterstock.com

Siemię lniane jest jednym z produktów najczęściej polecanych osobom, chcącym zregenerować i odżywić swoje włosy. Bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe nasionka sprawiają, że nasze włosy są elastyczne, mocne, błyszczące, a skóra głowy nawilżona i ukojona. Nie każdemu jednak pasuje smak siemienia lnianego, dodawanego do koktajli lub sałatek. Czym więc możemy je zastąpić?

Istnieje zamiennik dla ziarenek lnu – równie zdrowy i korzystny dla naszego organizmu, a przy tym o wiele smaczniejszy! Co to takiego?

Nasiona chia

Nasionka szałwii hiszpańskiej, zwane nasionami chia zawierają tyle samo nienasyconych kwasów tłuszczowych co siemię lniane, a przy tym są bogatsze w błonnik, żelazo, witaminę A, wapń i kwas askorbinowy.

Zdecydowanym plusem, który przeważa szalę na stronę nasion chia jest to, że można z nich przygotować wiele pysznych deserów! Przygotowaliśmy dla was kilka przepisów.

Pudding kokosowy z chia:

  • 2 łyżki nasionek
  • szklanka mleka kokosowego
  • świeże owoce

Wsyp nasiona do miseczki. Zalej mlekiem, dobrze wymieszaj i wstaw na 15 minut do lodówki. Po tym czasie ponownie wymieszaj całość. Zostaw w lodówce na ok. 5 godzin, lub nawet na całą noc. Rano dodaj świeże owoce i zajadaj ze smakiem!

Kisiel malinowy z chia:

  • 2 łyżki nasion chia
  • szklanka wody mineralnej
  • domowy sok z malinami lub po prostu świeże maliny

Wsyp nasiona do miseczki i zalej wodą. Odstaw na kilka godzin, lecz co jakiś czas mieszaj. Na koniec dodaj rozgniecione maliny i odrobinę soku. Wymieszaj całość i gotowe!

Nasionka chia możesz też dodawać do sałatek i koktajli, tak samo jak siemię lniane. Smacznego!