Jakich składników mineralnych potrzebują twoje włosy?

0
foto: Starslav/shutterstock.com

Cały nasz organizm, aby mógł prawidłowo się rozwijać, potrzebuje “paliwa”. Tym paliwem są dla nas składniki odżywcze, witaminy i minerały, których dostarczamy wraz z pożywieniem. Większość z nas nie kontroluje jednak ilości spożywanych mikro- i makroelementów niezbędnych nam do życia, często nie mamy więc pojęcia, czy naszemu organizmowi czegoś nie brakuje. Braki odpowiednich składników odżywczych mogą objawiać się osłabieniem, różnymi nieprzyjemnymi dolegliwościami a nawet chorobami. W przypadku włosów braki te będą objawiały się ich suchością, kruchością, wypadaniem i wyraźnie obniżoną kondycją. Aby dostarczyć włosom wszystkiego, czego potrzebują, musimy wiedzieć co jest im tak naprawdę potrzebne i bez czego nie mają szans na prawidłowy rozwój. Czy wiecie jakich pierwiastków potrzebują wasze włosy?

Nasz organizm do codziennego funkcjonowania potrzebuje przede wszystkim wapnia, fosforu sodu, potasu, magnezu, cynku, chloru i siarki. Trzy spośród tych składników są niezwykle istotne dla naszych włosów. Są to: krzem, siarka i cynk.

1Krzem

foto: KMNPhoto/shutterstock.com

Odpowiada za elastyczność i sprężystość włosów. Jego niedobory mogą skutkować nadmiernym wypadaniem, łamliwością włosów i tendencją do rozdwajania końcówek. Jak zapewnić sobie odpowiednią dawkę krzemu? Pomocne będą herbatki z pokrzywy i skrzypu polnego!

2Siarka

foto: Africa Studio/shutterstock.com

Zwana także “pierwiastkiem piękności” siarka, jest jednym z podstawowych składników białka skóry, włosów i paznokci. Odpowiada za sprężystość i blask włosów oraz za ich prawidłowy wzrost, reguluje wydzielanie sebum, ma działanie oczyszczające i łagodzące. Aby zapewnić sobie odpowiednią ilość siarki w organizmie, zadbajmy o dietę bogatą w nabiał.

3Cynk

foto: Evgeny Karandaev/shutterstock.com

Wpływa na prawidłowy wzrost włosów, reguluje wydzielanie sebum, działa złuszczająco lecz nie powoduje przesuszenia naskórka. Jego niedobór może skutkować nadmiernym wypadaniem włosów. Dobrym źródłem cynku są owoce morza, czerwone mięso, a dla wegetarian – trawa pszeniczna i zarodki pszenne.

Czy dbacie na co dzień o dietę bogatą w składniki odżywcze?